Video Muzik ABANG NAK TEGUR – ALIFF SYUKRI FEAT. NUR SAJAT Trending di Youtube Malaysia

Seorang penulis blog hiburan & gaya hidup sepenuh masa, Social Media Marketing, Instagram Influencer, #LiveUpdate Expert, photojournalist, jurugambar, kerap ber-Twitter & Facebook, copywriter, penulis iklan & advertorial, content provider & househusband. Obses dengan filem seram & thriller.

Video Parodi Lagu Tak Tun Tuang Trending di Youtube Malaysia

Budiey nasihatkan kepada semua yang nak popular dan mahu video mereka ditonton di saluran Youtube, apa kata buat parodi lagu Tak Tun Tuang sebab dari pemerhatian Budiey, semua video yang mengandungi lagu tersebut sekarang tengah hot dan popular di Youtube. Tidak mustahil video mendapat sambutan dan jumlah penonton yang sangat tinggi. Nak tahu, kena cubalah.

Tak pe, sekarang kita nak tengok video manakah yang popular minggu ini.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Imej Badan Sado Shaheizy Sam Dikritik Netizen

Pelakon, Shaheizy Sam Abdul Samad sekali lagi dilanda kontroversi apabila penampilan terbaharunya dengan imej sado berotot menerima pelbagai kritikan daripada netizen.

Hai, berotot pun jadi masalah ke? Sam bina badan pun untuk memenuhi watak dalam projek terbaharunya juga kan. Tapi lain pula yang dikomen netizen apabila badan sado dikaitkan dengan alat kelamin menjadi kecil. Aduh, macam-macam.

Imej Badan Sado Shaheizy Sam Dikritik Netizen

Tampil Imej Baru, Netizen Kritik ‘Body’

Netizen bermulut puaka di media sosial berpendapat, bentuk badan Sam itu kelihatan tidak sesuai dengan pelakon itu memandangkan Sam dilihat tidak terlalu tinggi.

Netizen justeru mengkritik bentuk badan Sam dengan meninggalkan pelbagai komen berbaur negatif kerana beranggapan penampilan tersebut menjadikan pelakon itu kelihatan lebih pendek.

Hamboi…Sedap-sedap je nak kritik orang ye…Tapi..Biasa la tu, kalau dah artis semua benda orang nak tahu kan.

Baik pun orang nak kritik, yang buruk lagi la kan. So, better buat tak tahu jer la.

Imej Badan Sado Shaheizy Sam Dikritik Netizen

Imej Badan Sado Shaheizy Sam Dikritik Netizen

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Netizen Kutuk Lara ‘Lembab’, Ini Komen ‘Pedas’ Awal & Scha

PASANGAN, Awal Ashaari dan Scha Alyahya sememangnya antara selebriti yang cukup dikenali dan menjadi perhatian dalam kalangan rakyat Malaysia.

Tambahan pula, pasangan ini dilihat begitu aktif di media sosial dan bersikap terbuka untuk berkongsi perkembangan anak mereka, Lara Alana yang sering menjadi bualan hangat netizen.

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Terbaharu, pasangan ini dilihat ‘bengang’ apabila terdapat salah seorang peminat mereka mengeluarkan pendapat yang tidak berasas di ruangan komen Instagram.

Haaa… Komen apa itu?

Menerusi entri terbaru Awal di Instagram miliknya, dia telah memuat naik satu foto memaparkan kata-kata motivasi mengenai kehidupan.

Seperti biasa, apa sahaja posting yang dimuat naik oleh pasangan ini pasti akan mendapat perhatian peminatnya di mana rata-rata antara mereka tidak henti-henti memuji mereka sekeluarga.

Walau bagaimanapun, terdapat juga komen berbaur perli dan agak sensitif berhubung isu perkembangan puteri kesayangan mereka.

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Tidak berdiam diri, Scha dan Awal bertindak membalas komen yang ditinggalkan pemilik akaun tersebut yang cuba mengajarnya bagaimana untuk menjaga anak.

Malah, pasangan pengacara ini turut menasihati wanita tersebut agar membuang sifat dengki dalam diri dan berhenti menjaga tepi kain orang lain.

Rata-rata pengikut Scha dan Awal meminta agar pasangan ini bersabar dalam dalam menerima kritikan negatif sedemikian.

Hamboi… Sedap-sedap je nak kutuk anak orang. Fokus dekat diri sendiri sudah lah.

Kalau ye pun nak tunjuk prihatin tu, biarlah berpada-pada sikit kak oi. Tahulah Awal dengan Scha nak jaga anak dia. Kan?

Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Ini Ciri Mengapa Hefny Sahad Terpikat dengan Uqasha Senrose

Pelakon dan pengacara Hefny Sahad dikatakan sedang bercinta dengan pelakon cantik, Uqasha Senrose.

Namun, tidak seperti selebriti lain yang memilih untuk bercinta ‘senyap-senyap, Hefny lebih bersikap terbuka untuk berkongsi mengenai hubungan rapat yang terjalin antara dia dengan Uqasha.

Menurut Hefny, dia mula mengenali Uqasha sejak tiga tahun lalu namun hubungan mereka mula terjalin sekitar hujung tahun lepas.

Uqasha-Hefny-Sahad

“Hubungan saya dengan Uqasha rapat sejak penghujung tahun lalu. Apa yang saya boleh katakan saya hanya keluar dengan dia dan tidak ada wanita lain.

“Kami sudah mengenali antara satu sama lain sejak tiga tahun lalu namun pada penghujung tahun lalu saya mula rapat dengan dia,” kata Hefny memetik mStar Online.

Tambah aktor berusia 30 tahun ini lagi, sikap wanita itu yang begitu manja dan bertanggungjawab terhadap keluarga membuatkan hatinya terpikat.

Malahan, Hefny turut mengakui Uqasha mempunyai ciri-ciri wanita idaman yang dicari.

“Saya lihat Uqasha sangat bertanggungjawab dan mementingkan keluarganya terlebih dahulu. Cara dia melayan dan menjaga adik-beradiknya membuatkan saya terpikat.

“Boleh dikatakan dia seorang wanita yang mempunyai ciri-ciri wanita idaman saya. Malah, Uqasha juga seorang yang manja,” ujarnya.

Namun, Hefny berkata mereka belum ada apa-apa perancangan lagi untuk membawa hubungan yang terjalin itu ke peringkat yang lebih serius.

“Buat masa sekarang ini, saya tak boleh nak kata apa-apa lagi. Kami pun tidak ada perancangan untuk ke peringkat seterusnya.

“Insya-Allah kalau ada jodoh saya dan Uqasha. Harap semua doa yang baik-baik untuk kami berdua,” katanya.

Uqasha Nafi Bercinta Dengan Hefny Sahad

Hefny berkata demikian ketika ditemui dalam majlis sidang media pengumuman 30 buah lagu yang akan bertanding di separuh akhir Muzik-Muzik Ke-32 di Dewan Tun Hussien Onn, PWCT, pada Selasa lepas.

Dalam perkembangan lain, Hefny dikatakan lebih mengutamakan bidang pengacaraan berbanding lakonan.

Bagaimanapun, dia tidak akan sama sekali berhenti untuk terus berlakon tetapi hanya mengambil tawaran drama yang sesuai dengan jadual kerja.

“Bidang pengacaraan ini memang keutamaan saya sejak awal memasuki dunia seni lagi. Tapi tidak lah saya berhenti daripada berlakon.

“Kalau ada tawaran yang sesuai dengan jadual saya pasti akan terima,” kata pengacara program Muzik-Muzik 32 ini.

Baca: Uqasha Nafi Bercinta Dengan Hefny Sahad

Hmmm… Ehhh bercinta pula? Sebelum ni Uqasha ada keluar statement menafikan. Apa-apapun, kita tunggu apa pula kata Uqasha mengenai perkara ini!

Komen via Facebook

Komen

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

SUDAH menjadi perkara lazim di Malaysia apabila individu yang banyak berjasa sama ada dalam bidang politik, sukan, hiburan, akademik mahupun ekonomi akan dikurniakan gelaran kebesaran kepadanya.

Isnin lalu, empat figura terkenal tanah air telah diberi penghargaan dengan penganugerahan gelaran Datuk dan Datuk Seri kepada iaitu Datuk Siti Nurhaliza, Datuk Eizlan Yusof, Adi Putra dan Jovian Mandagie.

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Majlis pengurniaan darjah kebesaran itu dilakukan bersempena Hari Keputeraan Sultan Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang diadakan di Balairong Seri Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang, pagi tadi.

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!
Menurut laporan beberapa portal, Siti dan Eizlan telah menerima darjah kebesaran Sri Sultan Ahmad Shah Pahang (SSAP) yang membawa gelaran Datuk Seri.

Gelaran ‘Datuk Seri’ Eizlan Pun Kena Kecam!

Aktor hebat, Adi Putra telah dianugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk, manakala pereka fesyen Jovian Mandagie pula telah menerima gelaran Datuk selepas dikurniakan Darjah Sultan Ahmad Shah Pahang (DSAP).

Baca: Siti Nurhaliza Kini Bergelar Datuk Seri

Difahamkan, Sultan Ahmad Shah berkenan berangkat bagi mencemar duli mengurniakan darjah kebesaran itu kepada 101 penerima keseluruhannya.

Bagaimanapun, perkara tersebut secara tidak langsung telah mencetuskan pelbagai spekulasi dalam kalangan netizen yang terus-menerus mempersoalkan apakah jasa dan bakti Eizlan terhadap negara sehingga dikurniakan gelaran berkenaan.

Hmm..Kalau Siti dan Jovian bolehlah lagi diterima kerana nampak jugalah kehebatan mereka dalam usaha bantu membangunkan negara.

Tapi kan kalau dah orang nak bagi gelaran tu dekat kita takkan nak tolak? Terima je lah dengan hati terbuka kan.

Apa-apapun sama-samalah kita tunggu apa kata Eizlan sendiri berkaitan perkara ini ya!

Komen via Facebook

Komen

Datuk Seri Vida Tak Tolak Andai Temu Jodoh Lelaki Sesuai

SELEPAS heboh mengenai pengakuan berani pegawai media dan pembantu peribadi DSV, Ahmad Iqbal Zulkefli baru-baru ini, kini usahawan selebriti tersebut, Datuk Seri Vida tampil bersuara.

Vida atau nama sebenarnya Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman berkata beliau tidak akan menolak jodoh andai kata ditemukan dengan lelaki yang bersesuaian dengan dirinya.

Datuk Seri Vida

Menurut wanita berusia 46 tahun ini, meskipun perkara tersebut bukan satu keutamaan buat masa ini, namun keinginan untuk mempunyai pasangan adalah menjadi lumrah sebagai seorang manusia.

“Saya sentiasa berdoa moga dipertemukan jodoh yang sesuai dan dapat membimbing saya ke arah kebaikan.

“Paling utama, siapa juga lelaki itu, dia perlulah mendapat persetujuan daripada dua anak dan kakak saya,” katanya dipetik portal BH Online.

Itulah kenyataan rasmi daripada Vida apabila ditanya mengenai kenyataan seorang wanita dan juga merupakan ibu kepada lelaki muda yang didakwa mempunyai hubungan rapat dengan beliau.

Datuk Seri Vida

Dalam pada itu, Vida mengaku telefon bimbit beliau tidak henti-henti diasak dengan panggilan dan pesanan yang diterima daripada pelbagai pihak termasuk media bagi mendapatkan kenyataan mengenai perkara berkenaan.

“Seperti yang saya katakan sebelum ini, Iqbal adalah pekerja yang menguruskan media sosial saya dan tidak lebih daripada itu.

“Saya pun pening dan tergelak apabila kecoh mengenai hubungan saya dengan dirinya,” ujarnya sambil tertawa.

Datuk Seri Vida

Tambahnya lagi , Vida juga berhak untuk bahagia namun beliau masih lagi waras serta boleh berfikir apa yang terbaik dan sesuai untuknya.

Sementara itu, apabila diaju persoalan mengenai puterinya, Cik B tentang posting di Instagram baru-bau ini, Vida memberitahu kanak-kanak itu antara yang paling tidak gemar sekiranya ada lelaki cuba rapat dengan beliau.

Datuk Seri Vida

“Cik B memang pantang kalau ada yang cuba rapat dan ambil kesempatan terhadap saya.

“Saya faham luahannya dan seperti saya katakan, Cik B selalu menasihatkan saya dan tidak mahu orang berniat tidak baik terhadap saya,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Vida kini difahamkan sedang berada di tanah suci, Mekah bagi mengerjakan umrah

Komen via Facebook

Komen