Corat Coret & Momen Manis di Showcase Fattah & Friends

Showcase Fattah & Friends telah pun berjaya dilangsungkan pada 17 dan 18 Februari lalu. Selama dua hari berturut-turut, Fattah Amin dengan ditemani oleh sahabat baiknya telah menghiburkan peminat di tingkat 1, Stalkers Cafe yang terletak di Kota Damansara. Showcase ini adalah sebagai simbolik kepada pembukaan event space yang terletak di tingkat 1 Stalkers Cafe dan Fattah mengalu-alukan kepada semua yang nak buat event, bolehlah menghubungi pihak Stalkers Cafe.

Aizat Amdan Dedah Rahsia Sebenar Sebalik SAMPAI KE HARI TUA

Aizat Amdan hadir menjadi artis undangan Fattah Amin di sesi showcase di hari pertama. Ramai yang dah tahu, selain Mel Ramlan, rasanya Aizat adalah antara rakan selebriti Fattah yang menyumbang lagu untuk nyanyian Fattah. Yang menariknya, pada malam itu, Aizat mendedahkan cerita di sebalik penciptaan lagu SAMPAI KE HARI TUA. Korang boleh dengar cerita Aizat di dalam video kat atas ni.

Kejutan Sweet Fazura Untuk Fattah Amin 

Momen manis juga apabila di malam kedua, peminat tak tahu yang Fazura akan datang sebab sampai ke penghujung showcase kelihat Fazura tak nampak. Sampailah di lagu yang terakhir AKU SAYANG KAMU, Fazura tiba-tiba muncul buat kejutan untuk Fattah. Haha, Fattah pun terkejut sebab katanya, dia pun tak tahu Fazura akan datang. Memang punyalah baik hati betul Fazura berlaku adil sebab datang semata-mata nak bertemu dengan peminat di hari kedua.

Sebenarnya, banyak lagi momen sweet-sweet dan madu tumpah di Stalkers Cafe masa Showcase Fattah & Friends. Korang layan je la, video yang akan Budiey upload di Youtube Budiey.com dari masa ke semasa ya.

Terima kasih kepada Fattah Amin yang sudi menjemput Budiey buat liputan di showcase ini.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Ada Sebab Fattah Amin & Fazura Tak Tercalon dalam COUPLE MELETOP di Anugerah MeleTOP 2018

Topik hangat dibicarakan pada petang ini di sosial media, apabila nama Fattah Amin dan Nur Fazura tiada dalam senarai pencalonan awal kategori COUPLE MELETOP di Anugerah MeleTop 2018. Berita ini mengejutkan beberapa pihak terutamanya media dan peminat Fattzura.

Pastinya penganjur ada sebab nama #fattzura tak tercalon. Difahamkan pencalonan awal ini dibuat untuk mana-mana couple yang berkahwin sebelum 15 November 2017. Untuk selebriti yang berkahwin selepas 15 November, mereka tidak termasuk dalam kategori pencalonan. Tapi menurut komen peminat, yang peliknya Izara Aishah yang berkahwin 17 November dapat pulak masuk.

Peminat Fattah dan Fazura sekarang ini diminta untuk bertenang dan tidak melatah kerana ada beberapa kategori yang menyenaraikan nama Fattah dan Fazura seperti Fesyen Meletop dan Pelakon Meletop.

COUPLE MELETOP di Anugerah MeleTOP 2018

Netizen mempunyai pendapat mereka sendiri. Ada yang mengatakan, Fazura dan Fattah tak semestinya tercalon, mungkin akan dicalonkan untuk tahun depan.

Ame18

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Dengan Sekali Lafaz Nur Fazura Kini Jadi Isteri Kepada Fattah Amin

Kejutan untuk malam ini. Tiada petanda tiada klu, pasangan sensasi, Fattah Amin dan Nur Fazura Sharifuddin, selamat melangsungkan pernikahan dalam majlis tertutup yang diadakan di sebuah hotel terkemuka, di ibu negara malam ini. Pandainya mereka jaga rahsia.

Nur Fazura atau Fazura, 34, sah bergelar isteri kepada Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular BH 3.0 itu hanya dengan sekali lafaz sekitar jam 9.50 malam.

Membeli Belah Bersama Fattah Amin & Fazura di Primavalet

Pada majlis yang hanya dihadiri keluarga terdekat dan teman rapat kedua-duanya, pelakon J Revolusi berkenan kelihatan anggun mengenakan baju kurung moden sentuhan pereka kegemarannya, Rizman Ruzaini, serta solekan oleh Sheila Mohamed, manakala Fattah pula segak berbaju Melayu.

Baru-baru ini, teraju utama telefilem Wanita Terindah itu mengumumkan mereka sudah pun bertunang pada 13 November lalu di kediaman keluarga Fazura sekali gus menangkis dakwaan sudah bernikah seperti yang hangat diperkatakan di laman sosial.

Berita itu juga secara tidak langsung mengesahkan laporan yang dibuat BH Online sebelum ini.

Dalam sidang media itu juga, mereka turut memaklumkan majlis pernikahan yang dibuat secara tertutup itu akan berlangsung dalam masa terdekat manakala resepsi pula akan diadakan pada awal tahun depan.

Kronologi kisah cinta Fattah, 27, dan Fazura bermula apabila kedua-duanya membintangi drama bersiri Hero Seorang Cinderella sehingga membuatkan peminat mencipta gabungan nama berserta tanda pagar #Fattzura.

Kehadiran Fattah pada acara pertunjukan fesyen House Of Dolls milik Fazura sambil memberi jambangan bunga di atas pentas serta menghadiahkan 500 kuntuman bunga mawar ketika sambutan ulang tahun penyanyi Sayangi Dirimu itu, September lalu, menguatkan lagi desas-desus mereka sememangnya bercinta.

Ketika mengerjakan umrah pada 15 hingga 23 November lalu, pelbagai spekulasi mengenai ikatan sebenar pasangan ini timbul, sekali gus ada yang mengatakan pasangan itu sudah bernikah ketika berada di Tanah Suci.

Sumber: Berita Harian

Komen via Facebook

Komen

Spekulasi Pernikahan Fattah Amin & Fazura Bakal Terjawab dalam Masa 2 Jam Lagi

Jam 4 petang, Budiey dah pun sampai awal di lokasi sidang media pengumuman pencerahan Fattah Amin dan Fazura di Hotel Royale Chulan Kuala Lumpur. Sidang Media yang dijangkakan akan bermula jam 5 petang terpaksa ditunda ekoran daripada penerbangan yang menghantar kedua-dua figura ini pulang ke Malaysia mengalami kelewatan.

Selagi mana pencerahan tidak keluar dari mulut Fattah Amin dan Fazura, selagi itulah peminat dan media serta netizen terus berteka teki dan buat spekulasi.

fattah amin fazura

SPEKULASI yang menyelubungi status hubungan Fattah Amin dan Nur Fazura berputar hangat apabila mereka dikhabarkan sudah bernikah 3 hari sebelum berangkat ke kota suci Makkah bagi menunaikan umrah pada 17 November lalu.

Tidak ‘kasihan’ langsung kepada masyarakat yang kini semakin excited dengan kemungkinan cinta lokasi mereka akhirnya termeterai di jinjang pelamin, kedua-kedua hero dan heroin siri Hero Seorang Cinderella ini mengumumkan bakal mengadakan sidang akhbar khas sekembalinya mereka dari umrah.

Dalam debaran menanti pengesahan rasmi yang bakal dibuat pada Khamis, 23 November ini oleh pasangan yang dikatakan sudah berkahwin pada 14 November lalu, kami di Mynewshub sempat membuat tinjauan ‘kilat’: adakah mereka sudah atau sebenarnya belum berkahwin?

Melalui survey di Facebook kami, keputusan setakat ini menunjukkan 3/4 atau 75% daripada 1,300 orang peminat pasangan ini yakin bahawa kedua-duanya sememangnya sudah melangsungkan pernikahan!

Ini bermaksud setakat ini, sebanyak 975 orang amat yakin dan pasti Fattzura sudahpun mempunyai ikatan yang sah sebelum menunaikan ibadah umrah bersama-sama. Wow!

Bagaimanapun, semalam (Selasa) ibu aktres Gol & Gincu itu seakan-akan mengesahkan perkahwinan anaknya dengan Fattah.

Sebuah klip video memaparkan ibu Fazura mendoakan agar jodoh anak-anaknya berkekalan.

“Mama nak doakan semoga jodoh anak-anak berkekalan,” kata Fadhillah Nasir (ibu Fazura) menerusi klip video yang tular itu.

Rakaman berkenaan secara tidak langsung dilihat bagaikan menguatkan lagi spekulasi status pasangan berkenaan yang dikatakan sudah ‘bernikah’.

Memetik sumber, Fadhillah berkata demikian ketika ditanya oleh pengurus Fattah iaitu Sakirin Shak sewaktu keberadaan mereka di Jabal Rahmah pada 15 November lalu.

Jadi adakah kenyataan Fadhillah itu memainkan peranan penting dalam keputusan tinjauan kami?

Tunggu saja pengesahan oleh Fattah dan Fazura sekejap sahaja lagi!

Komen via Facebook

Komen

Terlepas Cakap, Ibu ‘Kantoi’ Hubungan Fattah, Fazura?

Meskipun pasangan selebriti ini masih belum pulang ke Malaysia, namun spekulasi mengenai status mereka nampaknya masih kencang!

Mana taknya, begitu banyak foto pasangan, Fattah Amin dan Nur Fazura bergambar bersama di Tanah Suci tersebar secara meluas di laman sosial.

Antaranya, gambar yang memaparkan pasangan ini sedang duduk bersebelahan di meja makan, di Jabal Rahmah dan termasuk juga di hadapan Masjidil Haram.

Fattah Amin & Fazura Terbang Ke Mekah Untuk Menunaikan Ibadah Umrah

Selain gambar berkenaan, terdapat juga sebuah klip video memaparkan mama kepada pelakon wanita itu mendoakan agar jodoh anak-anaknya berkekalan.

“Mama nak doakan semoga jodoh anak-anak berkekalan,” kata Fadhillah Nasir yang merupakan ibu Fazura menerusi klip video yang tular itu.

Rakaman berkenaan secara tidak langsung dilihat bagaikan menguatkan lagi spekulasi status pasangan berkenaan yang dikatakan sudah ‘bernikah’.

Memetik sumber, Fadhillah berkata demikian ketika ditanya oleh pengurus Fattah iaitu Sakirin Shak sewaktu keberadaan mereka di Jabal Rahmah pada 15 November lalu.

Namun sehingga kini, tiada sebarang kenyataan rasmi daripada kedua-dua hero dan heroin drama rantaian Hero Seorang Cinderella itu berkaitan perkara ini.

Tetapi, pasangan tersebut berkata bakal mengadakan sidang media khas pada 23 November depan bagi menjawab segala teka teki yang bermain di minda orang ramai.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Fattah Amin & Fazura Terbang Ke Mekah Untuk Menunaikan Ibadah Umrah

TIADA apa-apa majlis ‘istimewa’ di Tanah Suci nanti sebaliknya pasangan pelakon popular Fattah Amin dan Fazura hanya menunaikan umrah dan bukannya majlis akad nikah sebagaimana digambarkan media sebelum ini.

Kedua-dua pelakon berkenaan berlepas ke Tanah Suci kira-kira 12.10 tengah hari, hari ini menerusi pesawat Saudi Arabian Airlines SV841 bagi menunaikan umrah bersama keluarga terdekat.

Fazura

Mereka dijangka pulang ke tanah air pada 23 November.

Pengurus Fattah Amin, Sakirin Shak atau dikenali Acha mengesahkan bahawa majlis tertutup berlangsung di rumah nenek Fazura, malam tadi adalah kenduri dan doa selamat sempena mengerjakan umrah.

“Bagaimanapun, mungkin ada perbincangan peribadi atau pasal umrah. Saya sendiri tak (tidak) tahu, tunggu selanjutnya kenyataan rasmi daripada pihak pengurusan Fattah Amin dan Fazura nanti.

“Saya tidak pasti bila kenyataan itu akan dikeluarkan. Mungkin dalam tempoh terdekat. Apa yang pasti selepas pulang ke tanah air kelak akan ada sidang media daripada mereka berdua,” katanya.

Katanya, bagi adil kepada semua pihak media, pihaknya akan mengeluarkan kenyataan media berkaitan apa-apa perkembangan selanjutnya mengenai Fattah Amin dan Fazura.

Acha berkata, turut sama mengerjakan umrah adalah ibu dan bapa Fattah Amin selain ibu, adik dan bapa saudara Fazura.

Turut sama adalah rakan baik Fazura yang juga pereka fesyen terkenal, Rizman.

Acha berkata, pihaknya sudah merancang untuk mengerjakan umrah bersama-sama sejak sebulan lalu.

Terdahulu, Fattah Amin dan Fazura tiba di Balai Berlepas Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kira-kira 10.30 pagi sebelum mendaftar masuk 11.30 pagi.

Ketibaan kedua-dua pelakon itu menarik perhatian orang ramai di KLIA malah ada mengambil kesempatan bergambar dan berswafoto dengan mereka.

Usaha wartawan menemubual Fattah Amin dan Fazura tidak kesampaian apabila kedua-dua mereka memilih untuk berdiam diri.

Hubungan Fattah dan Fazura terus menjadi tanda tanya apabila kedua-dua hadir majlis tertutup di rumah nenek Fazura di Petaling Jaya, malam tadi.

Lebih menimbulkan tanda tanya, kedua-dua ahli keluarga terdekat turut hadir majlis itu sekali gus menguatkan khabar angin bahawa mereka berdua akan bernikah termasuk merancang mengadakan akad nikah di Tanah Suci.

Fattah Amin & Fazura Terbang Ke Mekah Untuk Menunaikan Ibadah Umrah

Pasangan berkenaan sebelum ini dikhabar bakal bertunang pada 13 November lalu namun masing-masing mengunci mulut dan terus berteka-teki.

Hubungan rapat antara Fazura dan Fattah mula terjalin sejak berganding bersama dalam drama berjudul Hero Seorang Cinderella.

Rentetan keserasian itu, ramai peminat berharap mereka akan bercinta.

Fattah dan Fazura berangkat menunaikan umrah Tanah Suci bersama ahli keluarga kedua belah pihak dan wakil pengurusan masing-masing.

Dalam kenyataan media, Fattah dan Fazura dengan rendah hati memohon seribu kemaafan kepada semua dan memohon doa daripada semua rakan-rakan wartawan dan semua peminat dengan harapan semoga umrah mereka dipermudahkan dan berjalan dengan lancar.

Difahamkan, mereka juga akan mengadakan satu sidang media pada 23 November ini. Namun begitu Lokasi dan masa sidang media akan diberitahu kelak.

“Terima kasih atas doa-doa kalian dan Insya-Allah semoga diberkati dengan umrah yang mabrur,” kata mereka ringkas.

Sumber: Harian Metro

Komen via Facebook

Komen

Betul Ke Fattah Amin Bakal Buat Umrah Bersama Fazura?

Rasanya ramai yang dah tahu, pelakon popular Fattah Amin bakal ke tanah suci Mekah pada 15 November untuk menunaikan ibadah umrah. Berita ini disahkan oleh Fattah sendiri semasa sesi sidang media di majlis sesi bertemu peminat di AJ De’Parfum yang berlangsung di Taman Subang Impian, Shah Alam pada 13 November. Namun, spekulasi dan teka-teki individu yang bakal bersama Fattah menunaikan umrah masih belum terjawab.

Semasa sidang media, Fattah mengakui beliau akan mengerjakan ibadah umrah bersama ibu dan ayahnya. Apabila ditanya samada Fazura akan turut sama ke Tanah Suci, Fattah menggesa supaya soalan itu diajukan sendiri kepada Fazura.

“Saya akan menunaikan umrah bersama keluarga tetapi tentang dakwaan saya pergi bersama Fazura lebih elok bertanyakan dia sendiri. Saya menyerahkan urusan umrah kepada pengurus untuk menguruskannya. Malah, disebabkan jadual saya terlalu padat semua persiapan untuk menunaikan ibadah itu saya serahkan kepada pengurus saya termasuk membeli barangan kelengkapan umrah.”

Membeli Belah Bersama Fattah Amin & Fazura di Primavalet

Enggan mengulas lanjut tentang gosip tersebut, Fattah memohon agar peminat mendoakan perkara yang baik-baik sahaja.

“Semoga terus doakan yang baik-baik. Kalau ada jodoh saya akan hebahkan kepada semua,” katanya ringkas.

Terdahulu, netizen mendakwa pasangan itu akan mengikat tali pertunangan pada Fattah dan Fazura akan mengikat tali pertunangan pada 13 November ini.

Namun, Fattah enggan mengesahkan soal umrah mahupun mengenai tarikh pertunangannya dengan Fazura.

“Saya minta semua pihak terus mendoakan yang baik-baik sahaja. Jika perkara itu terjadi (jodoh), saya tidak akan sorok daripada media dan peminat,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Fattah menyambung kontraknya sebagai duta jenama wangian AJ de’Parfum untuk tahun kedua berturut-turut. Tahniah Fattah Amin.

Komen via Facebook

Komen