Elfira Loy & Sufian Suhaimi Sah Putus Tunang

Spekulasi mengenai status ikatan pertunangan Elfira Loy dan Sufian Suhaimi akhirnya terjawab apabila ibu pelakon wanita itu, Filzah Yusoff, mengesahkan hubungan anaknya dengan penyanyi itu sudah putus.

elfira-putus-tunang

Memaklumkan ikatan pertunangan pasangan itu baru sahaja terlerai, Filzah sebagai ibu percaya, setiap yang berlaku mempunyai hikmah tersendiri.

‘Tiada apa yang perlu saya huraikan lagi kerana sudah tertulis jodoh mereka tidak panjang. Insya-Allah dalam masa terdekat, bapa Elfira akan menemui keluarga Sufian untuk menyelesaikan urusan itu mengikut adat.

“Sebagai manusia, kita hanya mampu merancang, tetapi Allah menentukan segala-galanya. Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anaknya, termasuk dalam hal membabitkan jodoh.

“Saya cuma berharap anak saya dipertemukan dengan lelaki yang jujur, beriman dan tahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai pemimpin keluarga. Ini kerana rezeki tidak datang bergolek jika tidak berusaha,” katanya.

Elfira dan Sufian bertunang pada 6 Oktober tahun lalu dan mengikut perancangan awal, pasangan itu bakal disatukan awal bulan depan.

Spekulasi status pertunangan pasangan itu mula diperkatakan sejak Disember lalu apabila mereka tidak lagi memuat naik gambar bersama di laman sosial.

Elfira bagaimanapun, menepis spekulasi itu, sebaliknya mengakui, hubungan mereka juga menempuh dugaan terutama daripada orang di sekeliling.

Terdahulu, Elfira dalam satu catatan yang dimuat naik menerusi Instagramnya semalam, memohon peminat supaya bersikap positif dan mendoakan yang terbaik.

Ig-Sufian-elfira-unfollow-1

“Anda boleh kata dan buat spekulasi, tapi takkan tahu cerita sebenar. Islam mengajar saya untuk sentiasa menjadi baik, positif, memaafkan dan melupakan.

“Anda adalah apa yang anda fikirkan. Setiap kata melambangkan diri. Jika anda bercakap hal yang baik, maka baiklah jadinya. Jika anda bercakap buruk, perbaiki untuk jadi lebih baik,” tulis Elfira dalam catatan itu.

Sementara itu, usaha mendapatkan kenyataan Sufian tidak berhasil. Penyanyi lagu Terasa Ada itu dalam kenyataannya sebelum ini, menegaskan soal perkahwinan bukan perkara main-main kerana ia membabitkan keluarga kedua-dua belah pihak.

Elfira-Akui-Tempuh-Banyak-Dugaan-Bertunang-3

Sumber: Berita Harian

Komen via Facebook

Komen

Datuk Farid Kamil Mungkin Tertekan dan Rindu Anak – Fadzil

KELUARGA Datuk Farid Kamil tidak menolak kemungkinan Pengarah dan Pelakon terkenal terbabit mengambil ganja kerana tekanan perasaan lantaran sudah lama tidak bertemu dua anaknya.

Adiknya, Fadzil Bahari Zahari, 34, berkata, abangnya sebelum ini tidak pernah terbabit dengan penyalahgunaan dadah. Namun, katanya, dia tidak menolak kemungkinan bahawa abangnya itu mengambil ganja bagi menenangkan fikiran lantaran tekanan perasaan dihadapinya.

Menurutnya, dia ada bertemu dengan abangnya tiga sehari sebelum di tahan dan Farid memberitahu yang dia terlalu merindui dua anaknya iaitu Muhammad, 5, dan Nur Aurora, 3.

“Ketika bertemu dia (Farid Kamil) beritahu saya bahawa dia sudah lama tidak berjumpa dengan dua anaknya. Dia kelihatan murung namun saya tidak sangka dia bertindak sedemikian.

“Dia mungkin mengalami tekanan perasaan dan masalah mental. Kami sekeluarga akan memberi sokongan mental terhadapnya termasuk membawanya berjumpa doktor pakar,” katanya ketika ditemui hari ini.

Fadzil yang hadir ke Komplek Mahkamah Sesyen Petaling Jaya, ditemani adiknya, Anis Anwar bagi mengikuti perkembangan penahanan Farid Kamil.

Bagaimanapun, kelibat isteri Farid Kamil iaitu Datin Diana Danielle tidak kelihatan di mahkamah terbabit.

farid-kamil anak diana

Dalam kejadian pada jam 1.20 tengah hari semalam, pelakon terbabit dilaporkan datang ke balai polis Kota Damansara untuk membuat laporan berkaitan satu kemalangan jalan raya.

Ketika berurusan di kaunter terbabit, pelakon berkenaan secara tiba-tiba menampar muka anggota polis yang bertugas dan orang awam di balai polis terbabit.

Susulan kejadian, Farid Kamil ditangkap serta merta di lokasi dan hasil saringan air kencing mendapati suspek positif ganja.

Farid Kamil kini direman selama empat hari sehingga Isnin ini bagi siasatan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan, Seksyen 90 Akta Polis, Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 353 Kanun Keseksaan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Sumber: Harian Metro

Komen via Facebook

Komen

Ini Sebab Ifa Raziah dan Roslan Shah Bergaduh

Status FB anda kelihatan marah2 dan bergaduh dgn seseorang, boleh ceritakan dr mula apa yg berlaku?

Semua yg berlaku tercetus susulan kes sumpah laknat SA, yang juga akibat perbuatan RS. Saya begitu terkilan dengan perbuatan RS yang suka melaga-lagakan rakan artis, memaki hamun dan mengata orang terutama artis2, dengan nama2 yg menjengkilkan. Saya sendiri pernah digelarkan Artis Propa & Artis Plastik beberapa kali oleh RS. Tetapi saya tidak pernah menyimpan dendam denganya. Kerana secara realitinya dengan RS, kita kena tahan bergurau kasar dan mencarut dan sebagainya, itulah perangai sebenar dia dan kita sebagai kawan harus menerima watak RS. Tanyalah sesiapa sahaja yang pernah rapat dengan RS, mereka tentu akan setuju dengan saya. Adakalanya gurauan RS terlalu melampau sehingga dia sanggup berbogel depan kami demi untuk bergurau dan melawak. Ini bukanlah fitnah! Tanyalah sesiapa sahaja yg pernah mengenali RS
Kembali kepada kes SA – RS tadi, saya tidak berpuashati dengan apa yg dilakukan oleh RS. Dia langsung tidak mengaku bersalah dan berbangga dengan perbuatannya di live facebook…jadi saya telah komen beberapa ayat di facebook kak SA dan mengelar RS “Bapuk Tua”.

Ifa Raziah

Adakah RS terpukul dengan panggilan itu? Setelah dia mengelarkan kak SA dengan pelbagai nama termasuk Artis Haprak & Artis Sendu…Adakah RS tumbang dengan gelaran Bapuk Tua yg saya berikan? Seperti juga RS yg sentiasa berbangga dgn ayat ‘saya tidak sebut nama…saya tak sebut sesiapa’, saya juga tidak menyebut nama RS. Kenapa dia harus ‘menggelupur seperti ikan sepat’?

Saya pun ‘tidak sebut nama dia’. Susulan kenyataan saya, dia telah mula membuat video live dengan menghentam saya. Pada mulanya saya hanya berdiam diri kerana RS bukanlah taraf saya bak kata rakan artis saya, “Ifa cuba U jangan layan RS tu…U dah taraf pemenang ABP Berita Harian, sama ke dengan taraf emcee bawah kolong / flat?” Betul juga katanya. Tetapi apabila saya tidak respon pada kata2 caciannya, dia mula mengugut untuk mendedahkan kisah silam saya.

2) Anda seakan dimalukan dengan kisah2 silam, apa perasaan anda satu dunia tahu kisah2 yg tidak sepatutnya didedahkan?

Sebenarnya apa yang dikatakan oleh RS kebanyakkannya adalah fitnah. Saya tidak terkesan pun, cuma saya pelik memikirkan apa motif RS untuk membuka kisah2 lama sebelum saya kenal dengan suami saya. Ayat RS yang berbunyi “ooh…kau cakap aku melacur? Habis kau tak melacur?” Maknanya RS mengaku yang dia adalah seorang pelacur? Saya tidak pernah menuduh dia serang pelacur sebelum ini. Nama2 yg disebut oleh RS itu, sebanyak 2 nama, adalah bekas teman lelaki saya. Apa masalah engkau? RS nampak ke apa yang saya lakukan dgn bekas teman lelaki saya? Adakah saya tidak boleh berkawan dengan lelaki lain sewaktu itu? Adakah setiap kali seseorang itu ber’dating’, akan berakhir diranjang? Apakah pemikiran yang dipunyai oleh ‘bapuk’ yang bernama RS? Saya masih bujang ketika itu dan belum mengenali suami saya. Kalau Roslan mengaku dia melacur, janganlah menuduh orang lain juga pelacur.

Isu kedua yg dibangkitkan RS ialah SMS saya dgn seorang bekas pelakon. Untuk pengetahuan semua, RS pernah mempunyai hati atau jatuh cinta dengan pelakon lelaki tersebut. Semua rakan2, termasuk rakan media tahu perkara ini (sudah pastilah akan dinafikan). Kami tidak mendedahkan perangai sebenar RS. Pelakon lelaki tersebut tidak mempunyai sebarang perasaan terhadap RS, kecuali kawan biasa. SMS yg dimaksudkan oleh RS sebenarnya hanyalah ‘gurauan’ kami untuk mengenakan RS. Saya dan rakan2 telah saling membalas sms dgn pelakon tersebut, yang juga rakan saya, dan akhirnya SMS itu ditunjukkan kepada Roslan Shah.

Tujuannya adalah untuk membuat Roslan cemburu. Tak ada perasaan langsung antara kami berdua, kami tidak pernah menelefon antara satu sama lain & tidak pernah berjumpa langsung di luar. Rakan saya tahu perkara ini. Suami saya juga tahu perkara ini dan suami saya juga berkawan dengan pelakon tersebut. Perkara ini boleh dibuktikan oleh semua pihak yg terlibat. Sebenarnya rakan saya ingin keluar dari bayangan dan kelompok RS. Sekarang beliau sudah pun berkahwin dan bahagia dengan pasangan wanitanya. Dan akhirnya, RS tidak dijemput lagsung untuk majlis perkahwinan pelakon tadi.

Itu yang membuat saya terkedu dengan RS. Apa motif dia? Kenapa sanggup ke tahap itu untuk menjatuhkan saya? Tidakkah dia sedar dia juga melibatkan orang lain dalam proses menjatuhkan kredibiliti saya. Adakah RS begitu terdesak sehingga sanggup menghancurkan rumah tangga orang lain?

Isu ketiga yang dibangkitkan oleh RS ialah saya suka bergaduh dengan artis lain. Sebanyak 7 nama disebut. Saya akui mungkin ada perselisihan antara beberapa artis, atas dasar kerja atau sebagainya. Tetapi kami tidak pernah bawa perkara ini ke media sosial mahupun media massa ( kecuali 2 nama yg tidak dapat dielakkan ). Antara nama yg dipetik oleh RS ialah Amelina dan Didie Alias. Saya tidak mempunyai masalah dgn mereka. Saya masih berhubung dan berkawan dengan Amelina. Saya kenal Amelina & Didie Alias jauh lebih lama dari saya mengenali RS, sebelum RS datang menyemak dalam industri hiburan. RS hanya mengenali mereka dari luaran, tetapi menggunakan nama2 artis ini untuk meraih populariti. Apakah RS sengaja cuba melaga2 kan kami? Walau apa pun sebabnya kami masih ada rasa hormat dan tahu batas-batas perikemanusian. Tetapi seperti apa yang RS lakukan, sangat TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN!!!

Isu keempat yang dibangkitkan oleh RS ialah saya mengungkit hutang lama yang sudah dibayar. Perkara ini telah lama berlalu, di mana RS pernah berada dlm kesusahan dan selalu meminjam wang dari kami. Tetapi bila diminta, ada yang sudah dibayar dan ada yg masih belum dibayar. Mungkin RS terlupa atau terlepas pandang. Masih ada hutang yang belum berbayar! Kami pernah bertekak tentang perkara ini dengan RS akhirnya, saya & suami bersetuju untuk melupuskan sahaja hutang tersebut. Dan hubungan kami & RS baik seperti biasa. Untuk pengetahuan RS, bukan anda seorang sahaja yang berhutang duit dengan saya, tetapi ramai lagi yang berhutang dgn saya. Tetapi saya tidak seperti yg digambarkan oleh RS, kami tidak pernah meminta apa yang kami pinjamkan pada orang lain, dan orang2 ini masih baik dengan kami sehingga sekarang. Tanyalah mereka. Selagi kami mampu tak mengapa. Allah akan beri rezeki lebih kepada kami sekeluarga.

Isu kelima…saya memaki PA saya di depan orang ramai. Bukankah RS juga memaki PA saya itu didepan orang ramai sehingga dia di ‘banned’ oleh sebuah akhbar tempatan (Harian Metro). Kejadian berlaku semasa road tour akhbar tersebut, beberapa tahun yang lalu. Untuk pengetahuan RS, PA saya masih bekerja dengan saya sehingga hari ini. PA yang sama, cuma saya ada tambahan seorang lagi PA. Mereka tidak ada masalah dgn saya. Saya tidak selalu bertukar2 PA, berpuluh kali seperti RS. Disamping mencari PA, dia juga mencari PA yg boleh di ‘makan’, yg tak boleh, akan disingkirkan.

Isu keenam ialah mengapa saya tidak mendapat atau dipanggil semula ke Jakarta, untuk menjadi komentator dalam Dangdut Akademi Asia 3. Alasan yang diberikan RS adalah kerana ‘hati saya busuk’. Sebab itulah saya hanya mendapat satu musim sahaja iaitu musim ke-2. Kalau begitu, bagaimana pula dengan Amelina? Amelina hanya dipanggil utk musim pertama. Dan tidak dipanggil untuk musim kedua. Adakah Amelina juga ‘berhati busuk’? Bagaimana pula dgn Inul atau Dewi Persik yg hanya muncul di musim kedua? Adakah mereka juga ‘berhati busuk’?

RS tidak berada disana dan tidak tahu permainan politik yang berlaku di sana. Kenapa RS, yang kononnya berhati mulia, tidak di jemput mewakili Singapura sebagai komentator? Bukankah anda artis popular di Singapura?

Saya juga dikatakan telah komen di FB mengatakan ‘RS datang merempat cari rezeki di Malaysia’…Untuk pengetahuan semua saya tidak pernah komen ayat sebegitu di FB. Saya juga tidak pernah buat sebarang posting di FB mengenai RS, kemudian memadam post tersebut di FB. Adakah ayat2 yg di ‘screen shot’ itu benar2 sahih atau sekadar di edit oleh orang lain?

Saya sayangkan Singapura dan saya sedar, saya juga pernah mencari nafkah disana. Saya pernah berlakon di TV Singapura, menjadi pengacara untuk program konsert live di Mediacorp, dan berniaga di Singapura. Saya sebagai seorang rakyat Malaysia, sanggup mewakili Singapura dlm rancangan Maharajalawak Mega (Astro) musim pertama. Walaupun pada mulanya kami dikecam, tetapi dengan berkat usaha dan bantuan, saya dan kumpulan saya iaitu kumpulan ‘SYOK’ berjaya sampai ke FINAL! Kenapa RS yang mempunyai kerakyatan Singapura, tidak pernah mewakili Singapura? Kemudian RS boleh memperlekehkan saya tentang Singapura? Pernahkah RS mewakili Singapura dan mengharumkan nama Singapura di peringkat antarabangsa? Sudah tentulah tidak…

Isu ketujuh. Saya dituduh mempersendakan ibu RS. Bukankah saya dan keluarga saya pernah melawat ibu RS dirumahnya. Apakah motif RS? Memang betul saya ada bercakap ayat seperti yang disebut oleh RS, tetapi kenapa tidak petik kata2 saya sepenuhnya. Ayat saya berbunyi begini,( selepas RS berjaya menjual semua sambal hitamnya ), “Wahhh dah kayalah kau…Ok lepas ni kau belilah pampers untuk mak kau banyak2…jangan habiskan duit pada jantan je” itu ayat saya yg sepenuhnya. Kenapa tidak dihabiskan ayat itu? Apa motif RS menuduh saya menghina Ibunya? Memang hak RS nak menunjuk dia menjaga ibunya di Media Sosial, tapi tak perlulah sehingga menimbulkan perasaan meraih simpati. Semua orang menjaga ibu masing2, semua orang sayang Ibu mereka, ada yang menjaga Ibu mereka, lebih sempurna dari RA. Tetapi orang tak menunjuk2 atau meraih simpati di media sosial.

RS juga suka berbangga dengan ayat ‘sentiasa membantu Artis Malaysia berniaga di Singapura, membawa Artis2 masuk ke Singapura dengan ikhlas’. Sebenarnya bagi setiap artis Malaysia yang diperkenalkan oleh RS untuk berniaga di sana, dia akan mendapat satu booth percuma untuk berniaga. Jadi anda fikirlah sendiri, adakah RS benar2 ikhlas membawa artis Malaysia ke sana? Atau ada habuan ‘percuma’ untuknya.

3) Kenapa perlu ‘teman’ anda itu mengungkit kisah silam org, tidakkah ia boleh menjatuhkan fitnah dan aib? Komen sikit…

Bagi saya, ini adalah satu taktik jijik, yang paling rendah dan paling ‘BANGSAT’ untuk menjatuhkan kredibiliti seseorang. Adakah dia telah kehabisan idea untuk menyerang saya? Tidak ada cara dan ruang lainkah untuk RS menjatuhkan saya? Begitu terdesakkah RS mahu mengaut ‘followers’ atau peminat di alam maya? Semenjak RS rajin bermain ‘live’ di IG atau Facebook, saya perhatikan dia mempunyai satu taktik kotor untuk meraih peminat. Caranya ialah dengan bercerita tentang kisah hidup orang lain terutamanya gosip tentang artis2. Kemudian dia akan menyuruh penonton utk ‘Share & Love’. Itulah ayat yg diulang2 olehnya. Dengan cara ini RS dapat menarik orang ramai ke media sosialnya, yg tak seberapa ramai pengikutnya itu. Kalau bercerita tentang kerjaya sendiri, sudah pastilah tidak dapat menarik peminat2 baru, kerana hidupnya tiada yang menarik. Hanya job2 emcee sendu yang murah harganya, menjual sambal hitam ( yg dibuat oleh orang dari Ampang KL dan hanya ditampal sticker murahan ), kisah menjaga ibunya…itu sajalah yang mampu di lakukan oleh insan RS. Jadi dengan bercerita buruk mengenai artis lain, penonton FBnya bertambah.

RS ‘sangat jarang’ muncul di kaca TV atau radio Singapura, apatah lagi di Malaysia. RS tidak bernaung dibawah sebarang syarikat muzik di Malaysia mahupun Singapura, tidak ada album rakaman di Malaysia, cuma single yang dirakam secara ‘syok sendiri’. Jadi bagaimanakah dia boleh digelar seorang artis?

4) Bagaimana perasaan suami apabila kisah2 silam anda didedahkan, tidakkan ia menggugat rumah tangga anda?

Suami saya sangat mengenali perangai RS. Sudah biasa dengan gurauan kasar dan ‘ayat2 pondan’ RS. Pernah duduk satu rumah dengan RS. Jadi beliau tidak terkejut dengan apa yg RS lakukan. Cuma suami rasa terkilan, dan mempersoalkan, tidakkah RS mengenangkan wajah suami saya dan anak2 saya ketika mengeluarkan kata2 tersebut? Suami saya kenal RS sejak dia mula ingin menapak di Malaysia. RS pula mengenali anak2 saya, kakak sejak umur 2 tahun. Dan Aqili sejak dilahirkan…sejak baby. Tergamak dia mengatakan ‘Aqili pun dah macam pondan aku tengok’, dan ‘aku doakan Aqili jadi pondan bila besar nanti’…itulah kata2 yang lebih berbisa dari tuduhan yang dilemparkan pada saya. Aqili dan kakak sangat terkilan dan sangat sedih dengan tindakan RS yang mereka kenal dan hormat sejak lahir.

Tindakan RS sedikit pun tidak menggoncang rumah tangga kami & kami menjadi lebih rapat menghadapi segala dugaan dan kata nista yang dilemparkan oleh RS.
Memang betul kata RS, saya dikelilingi oleh golongan lembut, pondan, bapuk atau maknyah, tetapi saya hormat dan sayang mereka semua. Bagi saya merekalah yang banyak membantu saya dlm segala bidang. Merekalah golongan yang sangat kreatif dan sangat professional dalam industri ini. Saya berkawan dengan ramai ‘golongan lembut’ dan mereka sangat berjaya dalam kehidupan mereka, saya kagum dan tidak pernah memperkecilkan mereka.

Jadi apa motif RS yg mengatakan saya menghina golongan ini?

Saya sendiri digelarkan ‘Mak Hayam Besar’ oleh golongan ini, dan bagi saya itu adalah satu penghormatan dan saya terima gelaran tersebut dengan hati yang terbuka.
Untuk pengetahuan semua, RS sendiri mempromosikan ‘bedak’ jualannya dgn ayat ‘boleh digunakan oleh semua golongan…lelaki, perempuan, pondan, bapuk, pengkid dan tomboy’. Itu ayat yg dikeluarkan oleh RS ( ada video yg boleh membuktikan perkara ini ) Jadi salahkah saya mengelarkan beliau ‘Bapuk Tua’??? Memang RS mengaku dia adalah seorang Bapuk ( juga ada video yang membuktikan perkara ini ), dan memang dia dah Tua. Jadi fitnahkah apa yang saya katakan?

5) Anda berdua dikatakan sudah bersahabat lama, berbelas2 tahun berkawan, apabila jadi sebegini, tidakkah boleh berunding lagi?

Tiada apa yang perlu dirundingkan lagi, dia boleh buang persahabatan kami begitu saja, dan dia cuba menjatuhkan saya dalam masa yang sama. Saya sebenarnya memang dah lama menjauhkan diri dari RS Saya mengelak dari berjumpa dia, dan tidak mahu berada dalam kelompok RS. Sudah hampir dua tahun saya menjauhkan diri. Sampai bila saya hendak duduk dalam kelompok negatif seperti RS ? Tak ada perubahan dalam hidup, masih ditakuk lama, tak ada kemajuan, ambil show dengan bayaran murah, sentiasa iri hati dgn kejayaan orang lain. Sentiasa mengutuk dan menghina orang, sentiasa gila jantan. Buat penat saya ikut rombongan merisik dan bertunang untuk RS. Akhirnya putus dan diaibkan tunangnya itu.

Antara ayat yg selalu digunakan oleh RS ketika bertemu dgn org yg lebih berjaya darinya adalah ‘kereta kau dah habis bayar ke? Kereta aku dah habis bayar’.
Memanglah benar ayat itu, tetapi RS sedar atau tidak dia pakai kereta apa? Kami pakai kereta apa? Kalau setakat kereta kecil dan kereta lama macam RS tu, saya boleh beli 10, dan saya bayar cash.

Kenapa selalu mempertikaikan harta orang lain? Akhirnya bila dia tak boleh menandingi orang lain, ayatnya adalah ‘Semua itu tak kekal, Hanya sementara, Mati juga yang pasti’. Kalau macam tu memang tak perlu dipertikaikan lagi lah.

RS juga mempertikaikan kemenangan saya dalam ABPBH dua tahun berturut, dalam Kategori ‘Artis Versatile Popular’. Katanya anugerah ABPBH adalah ‘award sampah’. Katanya orang tak heran pun pasal ABPBH. Saya dituduh ‘beli paper sendiri, undi sendiri’. Saya ingin menyatakan, ABPBH adalah antara majlis anugerah yg terawal di Malaysia dan kekal berprestij sehingga sekarang!

Kalau boleh ‘undi sendiri’ kenapa RS tidak cuba mengundi diri sendiri? Cuba beli paper satu lori dan undi diri sendiri, nak tengok RS boleh menang atau tidak?Jawapannya tidak! Kerana kemenangan artis haruslah secara kolektif, diundi oleh peminat satu Malaysia, dan mana mungkin seorang atau sepuluh orang mampu menandingi ratusan ribu undian peminat dari seluruh Malaysia.

Apa perlunya rakan yang suka memburukkan saya pada pengajur? Rakan yang suka menikam dari belakang. Ada penganjur yang pernah memberitahu saya, RS memburukkan saya untuk mendapatkan job. Tetapi saya tak melatah dan bersabar. Pada saya jika penganjur ingin membuat event yang berkualiti, carilah pengacara yg berkualiti. Bukan pengacara murahan yang merosakkan majlis dengan mencarut, berkelakuan lucah, mengaibkan penonton, bercakap merapu, buat lawak bodoh, menyanyi sumbang mambang. Menyanyi lagu yang sama dari dulu sampai sekarang. Perkara ini akan mencacatkan majlis anda. Tak perlu ambil saya, ramai lagi artis yang benar2 berbakat di Malaysia mahupun Singapura. Tak semua orang suka kita dan kita pun tak perlu suka semua orang. Pilih mana yang kita nak suka dan sentiasa bergaul dgn orang2 positif. Jadi, adakah saya perlukan seorang sahabat seperti RS?

6) Anda berdua sudah matang, kenapa perlu berbalas2 komen dan meluahkan kemarahan dlm laman sosial. Ada yg menganggap anda berdua mencari publisiti murahan dan berperangai seperti kebudak-budakan?

Perlukah saya mencari publisiti murahan? Saya terpaksa membalas kenyataan melampau RS setelah saya tahu beliau akan mengeluarkan kenyataan di Media Massa. Saya hanya mempertahankan diri dan maruah saya. Itu adalah fitrah kejadian manusia yg normal. Apabila diserang pertahankan diri. Saya juga mempunyai cerita buruk mengenai latar belakang RS. Semua cerita mengenai RS ada dalam poket saya. Tetapi berbeza dengan RS yang hanya bercakap seorang diri, saya mempunyai rakan2 yang sanggup bercerita tentang rahsia & keburukan RS. Semua termasuk gambar dan bukti. Mereka dengan rela hati telah menghubungi saya, dan sanggup bercerita siapakah sebenarnya manusia yang bernama RS.

Tetapi adakah saya sampai ke tahap itu? Tidak. Saya bukanlah ‘BANGSAT’ seperti RS yang sanggup mengaibkan orang lain hanya demi ‘SHARE, LIKE DAN LOVE’.

7) Apa tindakan anda skrg, adakah berbalas2 serangan memuas hati anda? Tidakkah ia boleh memburukkan lagi keadaan?

Saya sebenarnya belum mula menyerang RS di media sosial. Anda boleh semak IG atau facebook saya. Saya hanya ada satu atau dua post yg menyindir, itu sahaja. Tetapi RS dan peminat2nya berterusan menghina & mengaibkan saya di media sosial nya. Saya sedar, tujuan RS adalah untuk menaikkan followers nya di Media Sosial. Sbb itu saya tidak mahu melayan pada mulanya. Bagi RS semua peminat saya adalah ‘Bodoh…Barua…Hamba Abdi yang menggagung – agungkan saya ( disebut dalam video live ). Bagaimana pula peminat yg menyokong RS? Apa motif RS berkata begitu?

? Apa tindakan anda menghentikan semua kata2 nista dan buruk yg kini tersebar? Lambat laut org akan percaya, tidakkah anda takut?

Saya fikir kejadian yang berlaku antara RS & Kak SA telah menyedarkan RS, tetapi sangkaan saya meleset. RS sedikit pun tidak berubah, malah terus menggunakkan media sosialnya untuk menjatuhkan orang lain. Berbangga dengan apa yang dilakukan, RS telah berkata dalam videonya ( selepas kejadian Kak SA ), dia akan menjadi popular seperti ‘Michael Jackson’. RS menjadi semakin ghairah & rakus demi meraih followers. Adakah memadai dengan hanya ‘tidak menyebut nama’ RS boleh terlepas dan terus mengaibkan semua orang di alam maya? Sebelum ini Kak SA. Mangsa terbaru adalah saya. Dan selepas saya, siapa pula?

Dipetik dari Facebook Ifa Raziah

Komen via Facebook

Komen

Ini Sebab Aishah Jadi Juara GEGAR VAGANZA Musim Ke-4

Disebalik ramai yang sentap Liza Hanim tak jadi juara, ramai yang bersorak dan tak sangka sebenarnya Aishah dinobatkan sebagai juara dengan meraih hadiah kemenangan wang tunai berjumlah RM100,000 ribu, sebidang tanah lot banglo, barangan kemas bernilai RM80,000 ribu, pakej percutian ke Eropah Timur serta beberapa hadiah iringan. Fuh banyak tu!

Aishah Juara GEGAR VAGANZA 4

Komen Aishah Tentang Gelaran Legenda

Masa mula-mula Aishah nak join Gegar Vaganza dulu, ramai yang duk canang Aishah tak perlu masuk GV sebab dia seorang artis bertaraf legenda. Semasa interbiu semalam, Aishah cakap, dia tak anggap diri dia legend. Baginya, gelaran tak pentting. Dia menyertai GEGAR VAGANZA sebab nak buat comeback.

Dia nak tunjuk bakat buat generasi muda yang tak kenal diri dia. Siapa yg canang gelaran legend tu? Orang luar kat sana. Dia kata, tunggu dia mati je la nak panggil dia legend pun. Sebab dia tak anggap dia legend. Orang tak faham yang dia nak kembali bekerja sebagai penyanyi yang boleh menyara kehidupannya. Ada bakat ada suara tapi takde job. Tak guna gak, kan.

Gegar Vaganza

Jadi GV adalah platform untuk Aishah menonjolkan kemampuan. Ternyata, masa konsert akhir semalam beliau mampu membuktikan bakat beliau masih diterima walaupun dah berusia.

Apa rahsia kejayaan Aishah dalam GEGAR VAGANZA?

Ya, pertamanya adalah bakat semulajadi yang dianugerahkan Tuhan. Dari dulu sampai sekarang suara dan vokal Aishah sama macam kaset tau. Budiey ada cakap tentang benda ni kat Aishah. Dia ketawa tersipu-sipu sebab ramai yang cakap macam tu. Bayangkan diusia 52 tahun beliau masih boleh tarik suara macam Celine Dion. Haaa, kau mampu dik?

Tok Ram ada komen semalam, Aishah antara peserta yang paling berdisiplin dan komited. Itu kunci kejayaan. Itulah beza artis lama dengan artis baru yang nak up ni. Semoga kejayaan terus menjadi milikmu, kak! Tahniah @aishahjmm dijulang menjadi juara GV4. Ramai tak sabar nak dengar single terbaru. Selamat bercuti hilangkan stress. Terima kasih banyak bagi kerjasama semasa sesi temubual bersama Budiey sepanjang GV4. Sangat menghargainya.

Aishah GEGAR VAGANZA

Pastinya berita ini mengejutkan ramai pihak kerana ramalan mengatakan juara adalah milik Liza Hanim di minggu awal Gegar Vaganza. Ternyata, Konsert akhir GegarVaganza 4 (GV 4) menyaksikan Aishah dinobatkan sebagai juara kerana beliau berjaya membawa lagu ALL BY MYSELF dengan baik sekali sehingga membuatkan Hetty Koes Endang menanngis.

GEGAR VAGANZA

Tahniah Budiey ucapkan buat Aishah yang telah menduduki tempat pertama dengan markah sebanyak 81 peratus.

Kesemua bintang diadili secara adil oleh juri tetap Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang serta juri jemputan, Datuk Rosyam Nor dan Datuk Khadijah Ibrahim.

Sementara itu, Aishah juga diumumkan sebagai penerima Anugerah Gelora Vida Vaganza bagi kategori Lagu Paling Kau Ingat. Wow kemenangan berganda. Dah tiga kali rasanya beliau menang.

Bagaimanapun, pasti ramai yang ingin tahu markah penuh konsert akhir GV4 yang bersiaran secara langsung dari Pinewood Iskandar Malaysia Studios, Johor Bahru, Johor sebentar tadi.

Di bawah merupakan markah penuh finalis GV 4:

1.Aishah – 81%
2.Liza Hanim – 79%
3.Lan Solo – 70.4%
4.Hazami – 70%
5.Firman Siagian – 69%
6.Tia Jinbara – 66%

Lebih menarik, nyanyian lagu All My Myself oleh Aishah telah membuatkan penonton semua berdiri memberikan penghormatan dan juri tetap Hetty Koes Endang kelihatan menitiskan airmata.

Naib juara, Liza Hanim (markah 79 peratus) dengan hadiah wang tunai RM50,000 ribu, sebidang tanah lot banglo, pakej percutian ke Turki beserta hadiah iringan sebidang tanah lot banglo dan pakej percutian.

Hadiah tempat ketiga menjadi milik Lan Solo (markah 70 peratus) dengan RM30,000 ribu beserta sebidang tanah lot banglo dan pakej percutian, tempat keempat, Hazami (markah 70 peratus) memenangi RM20,000 ribu serta percutian ke Jogjakarta dan barangan kemas tempat kelima, Firman (markah 69 peratus) dengan RM15,000 ribu serta tempat keenam RM10,000 ribu diberikan kepada Tia Jinbara (markah 66 peratus).

Digi Star of The Week minggu final dimenangi Hazami manakala anugerah Gelora Vida Vaganza menjadi milik Aishah.

Liza Hanim menyampaikan lagu tugasan solo, Meniti Titian Usang dan berduet dengan Aishah, lagu Supergirls. Hazami lagu Bahagiamu Deritaku dan lagu Amboi duet bersama Lan Solo.

Aishah lagu solo All By Myself, Firman lagu Drama King untuk tugasan solo manakala duet dengan Tia Jinbara lagu Tepi Sikit.

Lagu persembahan solo Tia pula, Romancinta serta Lan dengan lagu Smell Likes Teen Spirit

GV4 final disiarkan secara langsung di Astro Ria dari Pinewood Iskandar Malaysia Studios dekat sini pada Ahad malam, bermula pukul 9.00 malam.

Keputusan berdasarkan peratusan markah oleh juri-juri tetap, Datuk Ramli MS dan Hetty Koes Endang dari Indonesia di samping dua juri jemputan, Datuk Khadijah Ibrahim serta Datuk Rosyam Nor.

Hos ialah Nabil Ahmad dan Jihan Muse. Pemenang GV1, Ayai Ilusi, Siti Nordiana (GV2) serta Azharina (GV3).

Hadiah disampaikan Naib Presiden Perniagaan Melayu Astro, Datuk Khairul Anwar Salleh, Ketua Saluran Melayi Astro, Raqim Ahmad serta penaja platinum GV4, Datuk Seri Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida.

Tahniah buat semua pemenang. Kita jumpa di GEGAR VAGANZA musim ke-5 pulak tahun depan.

Komen via Facebook

Komen

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Menurut berita yang disiarkan dari Mstar Online, Pengurus Saluran Astro Ria, Emarina Kamal telah menafikan pelakon Fattah Amin bersikap tidak profesional dan tidak mahu Neelofa kendali segmen pertama program MeleTOP pada malam Selasa. Emarina berkata, Fattah sememangnya mempunyai urusan yang tidak dijangkakan dan terpaksa pulang beberapa minit sebelum program itu bersiaran secara langsung.

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

“Jika Fattah tak nak jumpa Neelofa, dari awal lagi dia tak datang dan terus balik sebaik saja selesai bersiaran bersama Hlive. Dia memang sudah bersedia di belakang pentas tapi beberapa minit sebelum kami nak bersiaran secara langsung, dia terpaksa pulang. Sebab ada urusan yang tidak dijangkakan dan tidak dapat dielakkan,” kata Emarina ketika dihubungi mStar Online pada Rabu.

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Ramai yang membuat spekulasi Fattah tidak profesional apabila tidak mahu Neelofa mengendali program tersebut.

Emarina diminta mengulas spekulasi mengenai Fattah yang dikatakan enggan muncul dalam program tersebut disebabkan tidak mahu bertentang mata dengan Neelofa.

Mengikut perancangan awal, Fattah akan muncul bersama Fahrin Ahmad bagi tujuan mempromosikan drama My Coffee Prince lakonan mereka yang kini disiarkan di Astro Ria pada setiap hari Isnin hingga Khamis, pukul 10 malam.

Tambah Emarina lagi, pihak dia berterima kasih kepada Fattah yang sanggup memandu kereta dari Kedah untuk memenuhi undangan bagi mempromosikan drama berkenaan.

“Kami ingin berterima kasih pada Fattah dan pihaknya yang sanggup memandu pagi-pagi dari Kedah untuk promosi drama terbarunya. Kalau diikutkan jadual Fattah sangat padat dan dia juga terpaksa membatalkan mesyuarat penting untuk hadir ke program yang sudah dijadualkan,” ujarnya.

Dalam pada itu, pihak Astro juga memohon maaf mengenai status yang dimuat naik di laman Instagram rasmi program tersebut sehingga menimbulkan perbalahan.

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Menurut Emarina, segala kekeliruan antara pihak Neelofa dan Fattah sudah diselesaikan selepas tamat program tersebut.

“Kami mohon maaf sebab tidak nyatakan secara jelas mengenai situasi ketika itu. Fattah memang ada tapi dia tidak dapat hadir secara langsung. Kekeliruan antara pihak Lofa dan Fattah juga sudah selesai selepas program tamat bersiaran,” kata Emarina.

Fahrin turut terkejut apabila Fattah tidak muncul di saat akhir.

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Fahrin Ahmad Tidak Sedar Fattah Hilang

Sementara itu Fahrin yang turut berada di lokasi kejadian memberitahu dia sendiri hanya sedar ketiadaan Fattah sebaik dahaja dia naik ke pentas set MeleTOP.

Kata Fahrin, pada awalnya dia dan Fattah sudah dimaklumkan pada sesi taklimat yang mereka perlu muncul pada segmen pembukaan rancangan itu tanpa adanya pengacara namun ia ditukar pada saat-saat akhir.

“Kami membuat persiapan untuk mengendalikan segmen pembukaan MeleTOP berdua (bersama Fattah) sahaja pada awalnya, namun pihak produksi membuat perubahan saat-saat akhir yang mana turut ada Neelofa dan Nabil.

“Dalam kesibukan itu saya naik ke pentas dan mencari-cari, Fattah sudah tiada. Saya juga terpingga-pingga kemana dia menghilang secara tiba-tiba,” ujarnya.

Fahrin berkata, dia terdahulu bersama-sama Fattah mempromosikan drama lakonan mereka dalam program Hlive! di lokasi yang sama sebelum ke program popular tersebut.

Bagaimanapun, Fahrin berkata, mujur dia seorang yang berpengalaman dan mampu mengendalikan situasi berkenaan secara bersendirian.

“Kami (Fahrin dan Fattah) sudah rancang apa yang masing-masing patut cakap tapi nasib baik juga saya sudah biasa bercakap dan tahulah apa nak cerita tentang drama itu,” ujarnya.

Dalam pada itu, Fahrin berkata, sehingga kini pelakon tersebut belum menghubunginya menjelaskan perkara berkenaan.

“Sejujurnya saya memang tidak tahu apa yang berlaku ketika itu, hanya pihak produksi yang tahu cerita sebenarnya,” ujar Fahrin.

Sumber: Mstar Online
Kredit Gambar: Aqo Imran

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Ada Sebab Fattah Amin Tidak Muncul di Program MeleTOP 12 Disember

Komen via Facebook

Komen

“Saya menari Untuk Suami, Biarlah Nak Kutuk Pun” – Mawar

MAJLIS perkahwinan pastinya akan menjadi detik yang paling indah sekali bagi setiap pengantin baharu ditambah dengan kelainan yang tersendiri.

Disebabkan mahu kelainan, aktres Mawar telah membuat persembahan menari ketika majlis resepsinya baru-baru ini namun perkara itu telah mendapat kritikan daripada netizen.

“Bukan semua yang kita lakukan orang dapat terima, itu perkara biasa. Saya percaya apa saya lakukan dan tidak pernah memaksa sesiapa pun untuk menyokongnya,” katanya dipetik mStar Online.

Mawar Rashid Nikah Menari

Menurut Mawar atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid, dia sendiri menyedari bahawa tidak semua pihak boleh menerima apa yang dilakukannya.

Bagaimanapun dia tetap dengan pendiriannya kerana niatnya cuma mahu meraikan hari bersejarah tersebut bersama suami yang tercinta, Raden Ahmad Faizal Yaakob atau Raff Yaakob.

“Tambahan pula tidak salah saya nak menari pada majlis perkahwinan saya dan suami, lagipun malam itu kami ingin meraikan hari bahagia dan mahu semua orang gembira. Takkan hendak bersedih pula. Betul atau salah, saya tetap dengan pendirian saya,” ujar pelakon yang berasal dari Kelantan itu.

Mawar Rashid Nikah Menari

Selain itu, ramai netizen menganggap perbuatannya menari pada majlis tersebut sebagai satu perkara yang tidak manis dipandang oleh tetamu.

Ehh… Biarlah dia, kan majlis kahwin dia. Lagipun setiap gerakan dalam tarian tu direka sendiri oleh Mawar sendiri bagi menghiburkan suaminya ketika malam itu.

“Dah lama saya bayangkan hendak menari di majlis persandingan sendiri dan setiap langkah tarian itu juga saya reka sendiri mengikut kesesuaian. Kalau sesiapa mengikuti perkembangan karier saya, mereka tahu memang saya gemar menari,” tambah Mawar yang baru sahaja berusia 22 tahun.

Dalam masa yang sama, sebagai suami, Raf sendiri terhibur dengan persembahan Mawar dan turut menganggap perkara seperti itu tidak sepatutnya menjadi isu besar kepada umum.

“Tarian tersebut tidak ada gerakan berbaur seksual pun dan hanya tarian biasa sahaja dan tidak sepatutnya menjadi isu pun. Tapi segala komen negatif netizen tidak memberi kesan kepada kehidupan kami,” ujarnya lagi.

Mawar Rashid Nikah Menari

Selain itu, sebelum ini Mawar pernah dituduh menunjuk-nunjuk kerana sering melayan dan terlalu mesra dengan anak Raf bersama dengan bekas isterinya.

Menurut Mawar, dia sememangnya rapat dengan kedua-dua anak tirinya, Raden Ahmad Rayyan, 6, dan Raden Seri Raysaa Chanela, 2, serta langsung tiada niat untuk menunjuk-nunjuk kemesraan di hadapan kamera.

“Bagi yang kenal saya, pasti tahu saya sukakan kanak-kanak dan sangat rapat dengan tujuh anak buah saya. Apabila menerima Raf sebagai suami, saya sentiasa berdoa diterima baik anaknya.

“Alhamdulillah doa saya dikabulkan. Saya menganggap mereka anak sendiri dan sangat gembira bersama mereka. Jujur, saya sangat bahagia sekarang dan lebih teruja apabila dapat menjadi ibu.

“Mereka pun selesa dengan saya hingga kadang-karang lebih banyak melekat bersama saya berbanding Raf,”

Sumber: Mstar Online

Mawar Rashid Nikah Menari

Mawar Rashid Nikah Menari

Mawar Rashid Nikah Menari

Mawar Rashid Nikah Menari

Komen via Facebook

Komen

Usop Mentor Tidur Tak Lena Akaun Instagram Digodam

Pada Khamis lalu, kita dihebohkan mengenai akaun Instagram milik pelakon, Janna Nick yang memiliki 3.1 juta pengikut telah berjaya digodam oleh pihak tidak bertanggungjawab. Susulan itu, penyanyi, Usop Mentor dilihat turut sama membantu Janna mendapatkan kembali akaun berkenaan dengan meninggalkan komen menerusi ruangan komen pelakon tersebut pada Sabtu lepas.

usop mentor

Bagaimanapun, niat untuk menolong itu bertukar menjadi mimpi ngeri apabila akaun miliknya pula menjadi mangsa penggodam lain.

Menurut Usop, akaun Instagram yang memiliki 500,000 pengikut itu diceroboh penggodam selepas penyanyi berkenaan meminta agar pihak tidak bertanggungjawab itu memulangkan semula akaun milik Janna.

“Saya mengetahui laman Instagram saya digodam apabila dimaklumkanoleh seorang teman pada pagi Sabtu lalu. Sebelum kejadian, saya ada meninggalkan komen di Instagram Janna meminta penggodam memulangkan semula akaun pelakon tersebut. Tak sangka pula saya menjadi mangsa seterusnya,” kata naib juara Mentor Milenia 2017 ini dipetik portal mStar Online.

Jelasnya lagi, dia mengakui berasa sedih dengan perkara itu kerana akaun tersebut bukan sahaja tidak dapat diakses malah ia turut hilang daripada carian aplikasi berkenaan.

Usop berkata lagi, ekoran perkara itu dia tidak dapat melelapkan mata dek kerana memikirkan nasib akaun tersebut.

“Sejujurnya, saya bersedih dengan apa yang berlaku dan tidak menyangka akan menjadi mangsa dalam isu ini. Sampaikan nak lelapkan mata pun saya tak mampu kerana terfikirkan tentang laman tersebut. Besar harapan saya Instagram itu pulih seperti sedia kala dan dikembalikan semula kepada saya,” kata penyanyi berusia 20 tahun ini.

Dalam pada itu, anak jati kelahiran Kedah ini memberitahu buat masa ini dia hanya menggunakan akaun Instagram kelab peminat iaitu Usop Kelia Fans Official sebagai medium memudahkan dia berhubung dengan peminat.

“Buat masa ini saya tidak wujudkan sebarang akaun baru dan hanya menggunakan akaun kelab peminat tersebut. Sebarang makluman mengenai perkembangan terkini saya akan dimuat naik di akaun tersebut dan harapnya tiada yang tertipu dengan akaun palsu lain,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, pemilik nama sebenar Saiful Naim Muhd Noor kini sedang sibuk dengan proses menyiapkan single terbarunya yang bakal dilancarkan awal tahun hadapan.

Komen via Facebook

Komen